
Sklep internetowy w dzisiejszych czasach to zdecydowanie pewniejsze źródło zarobku niż sklep stacjonarny, ale nie oznacza to, że będzie od razu przynosił nam znaczne zyski. Konkurencja w internecie jest znacznie większa niż ta na rynku lokalnym, co sprawia, że klient może z nas zrezygnować, jeśli nie spodoba mu się choć jeden element naszego witryny czy oferowanych przez nas usług.
Strona jest bardzo chaotyczna
Zwróć uwagę na to, jak wygląda twoja strona i jak poruszają się po niej osoby z zewnątrz. Dla Ciebie może wydawać się przejrzysta, bo sam ją wykonywałeś albo zleciłeś to komuś i sam ustalałeś, co gdzie ma być i co jak ma wyglądać. Ale ktoś z zewnątrz może się na niej zupełnie zgubić, w konsekwencji czego zrezygnuje z zakupu w naszym sklepie. Upewnij się więc, że twoja strona wygląda przyjaźnie, nie kłuje w oczy i wszystko jest na niej na tyle dobrze opisane lub intuicyjne, że nikt się nie zgubi. Jeśli tego nie zrobisz, możesz stracić naprawdę sporo potencjalnych klientów, zwłaszcza jeśli strona internetowa konkurencji prezentuje się znacznie estetyczniej.
Wymagasz podawania zbyt wielu danych
Nikt nie chce tracić czasu na wypełnianie niepotrzebnych formularzy i męczenia się z podawaniem masy swoich danych. Jeśli wymagasz więcej danych, niż niezbędne minimum, klient może się zwyczajnie zniechęcić albo zacząć czuć się podejrzanie. W końcu skoro wymagasz podania tylu danych, a inne sklepy nie, to może chcesz wyłudzić pieniądze, jesteś złodziejem tożsamości albo cały sklep jest przykrywką dla jednego wielkiego oszustwa. Może to Ci się teraz wydawać absurdalne, ale kiedy większość osób woli kupować online z obawy przez zarażaniem, oszustów naprawdę nie brakuje i nasza ostrożność codziennie jest wystawiana na próbę.
Coś nie pasuje z płatnościami
Ile opcji zapłaty przewidujesz na swojej stronie? Jeśli jest to tylko przelew, to potencjalny klient może się zdenerwować i to z kilku powodów. Po pierwsze to jedna z najdłuższych i najżmudniejszych form płatności, jakie dziś oferują nam sklepy. Po drugie, przelewy są bezzwrotne, to znaczy nie możemy wymagać od banku, aby wszczął jakiekolwiek działania, jeśli zostaniemy oszukani. Sklepy oszustów często oferują tylko taką opcję, żeby wyłudzić pieniądze i nie ponosić za to żadnych konsekwencji. Dlatego nasi potencjalni klienci mogą zrezygnować z zakupu i przejść do naszej konkurencji, która wygląda na pewniejszą i budzącą większe zaufanie.