W dzisiejszych czasach nadążanie za najnowszymi trendami w projektowaniu graficznym dla celów e-marketingu może być przytłaczające i zagmatwane. Aby strona internetowa Twojej firmy lub kampania marketingowa nie wyglądały na przestarzałe, musisz być stale na bieżąco z aktualnymi trendami i powinieneś je ciągle aktualizować, aby Twoja strategia e-marketingowa była ciągle na czasie. Trendy, na które należy zwrócić uwagę w 2021 roku, są następujące.
Po pierwsze, powracają jasne kolory. Firmy, które chcą zmienić markę i sprawić, by ich tożsamość różniła się od innych powinny uświadomić sobie, że jaskrawe i niekonwencjonalne schematy kolorów będą w tym roku hitem. Niektóre firmy mogą być bardziej odważne i będą starać się mieszać różne kolorystyczne style, aby się wyróżnić.
Po drugie, gradienty kolorów. Ponieważ Instagram używa gradientów w swoim logo, nikt nie zwrócił większej uwagi na ten trend. Wygląda jednak na to, że gradienty kolorów będą widoczne wszędzie, od banerów po prezentacje, a nawet w mediach społecznościowych. Ale nie rozpaczaj. Jeśli chcesz żeby Twoje gradienty kolorów były znacznie bardziej wyrafinowane możesz skorzystać z takich narzędzi jak:
• Colorful Gradients, to narzędzie oferuje imponujące zbiory kolorów. Na stronie jest ich mnóstwo – ponad 43 tysiące.
• Color Safe, tworzysz treści, które muszą być zgodne ze standardami dostępności? Żaden problem. To narzędzie pomoże Ci dobrać kolorystykę Twojej strony lub kampanii reklamowej odpowiednia dla osób z niepełnosprawnością wzrokową.
• Hex Naw, to kolejne narzędzie przydatne do tworzenia palet kolorystycznych wygodnych dla osób z zaburzeniami wzroku. Narzędzie to jest idealne do sprawdzenia kontrastu pomiędzy liczbą barw większą niż dwie.
• Color Supply, siłą tego narzędzia jest możliwość sprawdzenia działania palet kolorystycznych w naturze, czyli na wielu przykładach
• Adobe Color, to najpopularniejsza aplikacja w dziedzinie dobierania kolorów, z dobrze skonstruowanym interfejsem, prostym UX oraz zestawem najważniejszych funkcji – bez niepotrzebnych dodatków.
Po trzecie, przestrzeń negatywna. Jest to przestrzeń otaczająca główny obiekt. Obiekt umieszczony w takiej przestrzeni sprawia, że jest on bardziej wyróżniony i przez to łatwiej zapada w pamięć. Zazwyczaj wykorzystywane są w tego typu projektach iluzje optyczne. Trend ten ostatnio zyskuje na sile i oczekuje się, że pozostanie modny również w ciągu całego roku. Innym aspektem, w którym negatywna przestrzeń będzie wykorzystywana na powszechną skalę, jest użycie razem z nią typografii. Elementy, które zwykle znajdują się w tle, zostaną wyśrodkowane za pomocą słów lub różnego typu symboli wizualnych. Loga czy inne kompozycje to niebanalne podejście, które może przyciągnąć uwagę Twoich klientów.
Po czwarte, typografia 3D. Po większym nacisku na 3D w 2020 r. Oczekuje się, że trend pozostanie silny również w roku 2021. Używanie ludzi / modeli wraz ze słowami 3D będzie również dość popularne.
Po piąte, pogrubione pismo odręczne. Era minimalizmu dobiegła końca, a wszystko powinno być odważne i wyróżniające się czcionkami. W prasie już teraz dominuje użycie czcionek pisanych odręcznie, warto skorzystać z tej koniunktury i w naszych działaniach marketingowych.
Po szóste, asymetria. Wydaje się, że istnieje zorganizowana próba porzucenia nudy i przejścia w kierunku bardziej niekonwencjonalnych rozwiązań. Projektanci wszelkiego rodzaju eksperymentują z asymetrycznymi projektami i porzucają tradycyjne metody tworzenia. Na stronach internetowych zobaczysz o wiele bardziej asymetryczne kształty, pozornie losowo rozmieszczone na stronie.
Powyższa lista nie wyczerpuje wszystkich trendów w projektowaniu graficznym w 2021 roku, ale podążając za nimi, możesz mieć pewność, że Twoja strategia marketingowa będzie na czasie.