1# Przeanalizuj, co chcą wiedzieć Twoi klienci
Pierwszym krokiem przed rozpoczęciem pisania treści, robienia zdjęć, nagrywania filmów itd… jest przeanalizowanie, jakie tematy związane z winem i jedzeniem są tymi, które naprawdę interesują potencjalnych klientów Twoich win
2# Upewnij się, że możesz osiągnąć widoczność
Nie zapominaj o SEO czyli naturalnym pozycjonowaniu w internecie.
Jeśli opublikujesz swoje treści we własnym blogu stworzonym w WordPressie, będziesz mógł bardzo łatwo i szybko obrobić artykuł pod kątem SEO.
Jeśli Twoje treści są publikowane w innych mediach, innych blogach lub magazynach cyfrowych, sklepach internetowych…, możesz zaproponować tytuły i opisy SEO, które sprzyjają pozycjonowaniu Twoich treści. Z
Dużą uwagę powinieneś też zwrócić na tytuł, jaki nadajesz każdej treści. Tytuł jest pierwszym elementem, który zobaczy czytelnik i to on będzie decydował o tym, czy będzie kontynuował czytanie, czy odejdzie w poszukiwaniu lepszych treści.
3# Wyróżnij się, używając swojego „osobistego” stylu
Poprzez sposób mówienia i opowiadania oraz poprzez własne historie i doświadczenia związane z biznesem winiarskim możesz sprawić, że Twoje treści pomogą Ci w budowaniu Twojej marki.
Odważ się być sobą, używać bliskiego i naturalnego języka i nie przejmuj się tym, że próbujesz zadowolić wszystkich, bo to niemożliwe, a próbując to zrobić, wpadniesz tylko w błąd używania formalnego, korporacyjnego i bezosobowego języka, którego nikt nie lubi, ale który wszystkich nudzi.
4# Lepsza jakość niż ilość, Twoje treści powinny zawsze dostarczać dużo wartości
Jeszcze kilka lat temu publikowanie dużej ilości treści, nawet jeśli były one krótkie, było bardzo przydatne do pozycjonowania się w Internecie, jednak obecnie znacznie ciekawsze jest publikowanie długich treści, które dostarczają wiele wartości i rozwiązań dla Twojego idealnego klienta. W https://centrumwin.pl znajdziesz liczne inspiracje i wiedzę, z której możesz skorzystać.
W tym sensie, zarówno dla pozycjonowania w Internecie, jak i dla zainteresowania Twoich potencjalnych klientów, lepiej jest wydać obszerną publikację o objętości 3000-4000 słów niż wiele artykułów o objętości 300 słów.
Ponieważ Twój czas i budżet jest ograniczony, możesz zacząć od robienia tygodniowych lub dwutygodniowych treści na tematy naprawdę istotne dla Twojej grupy docelowej, w których szeroko rozwijasz temat i dostarczasz dużo wartości.
5# Bohaterem jest klient, a nie twoje wina czy twoja winnica
Twórz treści, które mają bawić i rozwiązywać wątpliwości, ciekawostki lub problemy idealnego klienta. Unikaj zbyt technicznych lub profesjonalnych tematów i języka, który może być bardzo interesujący dla enologa lub sommeliera, ale nie dla Twoich klientów.